
Veelgestelde vragen
We kunnen ons voorstellen dat u wellicht nog specifieke vragen heeft. Daarom hebben we een tal van vragen hieronder verwerkt in de "Meest gestelde vragen" lijst en gesorteerd op onderwerp; van de uitleg van Senior Connect tot aan Hulp bij Installatie. Staat uw specifieke vraag er niet tussen? Laat het ons dan weten en neem contact op met uw specifieke vraag via het contactformulier
Nog even uitleggen wie we zijn en wat we doen:
Senior Connect biedt een innovatieve oplossing voor de hoge kosten van vaste telefonie in zorginstellingen. Met gebruiksvriendelijke 4G vaste telefoons, speciaal ontworpen voor ouderen, en flexibele sim-only abonnementen, bieden we een modern alternatief voor traditionele vaste lijnen. Onze focus ligt op het vereenvoudigen van communicatie voor senioren en het verlagen van kosten voor zorginstellingen en hun bewoners.
Het primaire doel is om een betrouwbare, betaalbare en flexibele communicatieoplossing te bieden aan ouderen die in zorginstellingen verblijven of thuis wonen, met de nadruk op gebruiksgemak en toegankelijkheid.
Wat krijg ik precies bij Senior Connect?
Wij bieden u allereerst een netwerkscanrapport van het beste netwerk op uw (zorg) locatie, wij zoeken daarna het beste Sim Only abonnement bij de provider die op het netwerk zit die als beste naar voren komt uit de netwerkscan. Vervolgens configureren we uw toestel die u heeft gekozen in onze webshopen zorgen wij dat het gehele pakket naar u wordt verstuurd; direct klaar voor gebruik!
En wat zit er allemaal in het pakket?
Bij Senior Connect zorgen we ervoor dat u zorgeloos kunt beginnen. Elk pakket dat u bestelt bevat alles wat u nodig heeft om direct van start te gaan:
- Inclusief Netwerkscanrapport: Wij controleren de dekking en kwaliteit van het netwerk bij u thuis.
- Beste Sim Only Aanbieding: Profiteer van ons commercieel voordeligste sim only-abonnement.
- Geconfigureerd Toestel + Simkaart: Uw telefoon wordt gebruiksklaar geleverd, inclusief een simkaart.
- Eenvoudige installatie: Simpel aansluiten en direct gebruiksklaar!
Oké, helder! En hoe zijn de kosten dan precies opgebouwd?
Wij zijn graag transparant over de kosten. De eenmalige kosten die u aan ons betaalt zijn voor het toestel en voor onze service waaronder het netwerkscanrapport, configuratie etc. De kosten van het Sim Only abonnement betaalt u rechtstreeks aan uw Sim Only Provider.
Super! Ik ben overtuigd! Wat moet ik nu doen?
U plaatst gemakkelijk en snel uw bestelling via de knop "bestellen" in onze webshop. U kunt daarbij kiezen uit 2 varianten: Een toestel voor alleen bellen of een toestellen voor bellen en beeldbellen! U betaalt gemakkelijk en veilig uw bestelling middels iDeal en wij gaan voor u aan de slag!
Super! Ik ben overtuigd! Wat moet ik nu doen?
Wij bieden u allereerst een netwerkscanrapport van het beste netwerk op uw (zorg) locatie, wij zoeken daarna het beste Sim Only abonnement bij de provider die op het netwerk zit die als beste naar voren komt uit de netwerkscan. Vervolgens configureren we uw toestel die u heeft gekozen in onze webshop samen met de simkaart en zorgen wij dat het gehele pakket naar u wordt verstuurd; direct klaar voor gebruik!
Kan ik veilig betalen?
Jazeker! Wij maken gebruiken van iDeal gewoon zoals u bij andere webshops ook gewend bent of u kunt kiezen voor achteraf betalen met Klarna
Wat gebeurd er precies als ik heb betaald?
Wij gaan voor u direct aan de slag en binnen 24uur (op werkdagen) ontvangt u van ons het netwerkscan rapport waarin wij aantonen welk netwerk voor u het beste is op uw (zorg) locatie. U ontvangt naast het netwerkrapport direct ook het beste Sim Only abonnement aanbod.
Moet ik zelf het Sim Only abonnement dan aanvragen?
Nee hoor, wij vragen het Sim Only abonnement voor u aan! U hoeft niets te doen! De aanvraag dienen wij in bij een van onze partners en het Sim Only contract komt netjes op uw naam terecht! U hoeft alleen het contract te ondertekenen en een kopie bankpas en legitimatie terug te sturen. Uw Sim Only provider zal €0,01 incasseren als extra validatie en daarmee is ook direct de automatische incasso ingeregeld.
De simkaart en het toestel; hoe werkt dat nu precies?
Wij zorgen dat het toestel vooraf is geconfigureerd. Zodra dat is gedaan zullen wij de simkaart, het toestel en met een duidelijke handleiding voor u inpakken en opsturen naar uw adres.
En de verzending; hoe werkt dat?
Zodra wij uw pakket hebben ingepakt zullen wij deze voor u versturen en krijgt u van ons bericht per mail dat het pakket onderweg is!
En via welke bezorgdienst bezorgen jullie?
Wij werken met meerdere pakketdiensten waaronder DHL & PostNL!
Heeft u nog meer vragen of opmerkingen?
We hopen dat we met bovenstaande Veelgestelde vragen lijst zoveel mogelijk uw vragen hebbent beantwoord. Staat uw vraag er nou niet bij? Neem dan contact op via onze Contactpagina!
Veilig bestellen; zijn mijn gegevens bij jullie veilig?
Jazeker! Geen zorgen - u kunt veilig bestellen! Bij Senior Connect nemen wij de bescherming van uw privacy serieus. Wij verwerken uw persoonsgegevens in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Uw gegevens zijn bij ons veilig en wij hebben alle maatregelen genomen om deze goed te beschermen. We zullen uw gegevens uitsluitend gebruiken voor hetgeen waarvoor wij het nodig hebben; uw bestelling. Daarnaast bewaren wij uw gegevens niet langer dan strict noodzakelijk. U kunt in onze privacyverklaring meer lezen over hoe wij veilig met uw gegevens omgaan
Retourneren en Herroepingsrecht
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na de dag van ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@seniorconnect.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Help! Welke pakket moet ik kiezen? Wat is het verschil tussen de toestellen?
Het verschil tussen de 2 pakketten zit hem in de functionaliteiten. We hebben 2 smaken; een pakket voor alleen bellen of het pakket voor bellen + videobellen. Heel simpel en overzichtelijk! Wel hebben we meer smaken qua toestellen. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op!
De toestellen, waarom deze toestellen?
Wij hebben deze toestellen met zorg geselecteerd en uitvoerig getest met de verschillende netwerken. Daarnaast bieden deze toestellen functionaliteiten die met name voor ouderen erg handig zijn. Zoals grote toetsen, luidspreker, SOS knop en nog veel meer! Bekijk de specificaties van de producten op de "Bestellen" pagina!
Op welke netwerken bieden jullie aan?
Bij Senior Connect bieden we aan op de 3 grote netwerken in Nederland: KPN, Odido & Vodafone.
Welk abonnement wordt er meegeleverd? Hoe werkt dat?
Allereerst doen we een grondige netwerkscan waaruit blijkt welk netwerk het best is. Op basis daarvan kiezen we het beste netwerk en de provider en uiteraard de voordeligste keuze! Dit kan een Sim Only abonnement zijn van Lebara, Ben, Odido, Hollands Nieuwe of Vodafone bijvoorbeeld.
Zijn er verschillende Sim Only abonnementen?
Jazeker! De verschillen leggen we hieronder even kort uit;
- Als u kiest voor de Het "BELLEN" pakket heeft u daarbij alleen een Sim Only met (onbeperkt) bellen nodig. Vanaf €7,00 per maand en maandelijks opzegbaar!
- Als u kiest voor de "BELLEN + VIDEOBELLEN" heeft u daarbij een Sim Only abonnement nodig met (onbeperkt) bellen + 10GB data. Vanaf €12,00 per maand en maandelijks opzegbaar!
*De kosten voor uw Sim Only abonnement betaalt u direct aan uw Sim Only Provider
Welke gegevens hebben jullie nodig voor de bestelling van het Sim Only abonnement?
Uiteraard hebben wij de naam, adres, telefoonnummer en emailadres nodig (en als er een afwijkens afleveradres is kunt u dat aangeven bij de bestelling) + uw IBAN rekeningnummer + tenaamstelling.
Nadat u de bestelling bij ons heeft geplaatst ontvangt u van ons een email met het contract van de Sim Only aanbieder te ondertekening. Deze dient u aan ons retour te sturen per mail samen met een kopie geldige legitimatie + kopie bankpas. Waarom? Dit doen we om te controleren en zeker te weten dat u ook echt diegene bent die de aanvraag doet. U hoeft met ons NIET uw BSN nummer bijvoorbeeld te delen; wij controleren alleen de geldigheid en tenaamstelling. Kijk voor meer informatie hoe u veilig een Kopie van uw ID kan delen: Hoe voorkom ik fraude met een kopie van mijn identiteitsbewijs? | Rijksoverheid.nl
En het aanvragen van het Sim Only abonnement? Moet ik dat zelf doen?
Nee hoor, wij vragen het Sim Only abonnement voor u aan! U hoeft niets te doen! De aanvraag dienen wij in bij een van onze partners en het Sim Only contract komt netjes op uw naam terecht! U hoeft alleen het contract te ondertekenen en een kopie bankpas en legitimatie terug te sturen. Uw Sim Only provider zal €0,01 incasseren als extra validatie en daarmee is ook direct de automatische incasso ingeregeld. De maandelijkse kosten van uw Sim Only abonnement betaald u dus ook rechtstreeks aan uw Sim Only aanbieder
En het abonnement? Is dat maandelijks opzegbaar?
Ja, dat klopt! Wij bieden maandelijks opzegbare abonnementen aan. U zit dus nooit aan langdurige contracten vast. Wel zo fijn! Wilt u toch een 12 of 24 maanden contract? Dat kan natuurlijk ook!
En de kosten van het maandelijks opzegbaar abonnement? Aan wie betaal ik dat?
De kosten voor uw Sim Only abonnement betaalt u gewoon rechtstreeks via uw Sim Only aanbieder via automatische incasso!
Geweldig! Ik heb het pakket ontvangen en nu?
U bent bijna klaar om van start te gaan met Senior Connect. In de doos vind u:
- Toestel
- Simkaart
- Handleiding
Volg de handleiding en u bent direct klaar!
Het toestel vraagt om een pincode van de simkaart; waar vind ik die?
Het kan zijn dat nadat u de simkaart heeft geplaatst het toestel om een pincode vraagt. De pincode van uw simkaart vind u op de verpakking van uw Sim Only pakketje; hierop staat de pincode die bestaat uit 4 cijfers.
Het toestel geeft aan: geen netwerk? Wat moet ik doen?
Het kan zijn dat u even moet wachten totdat de simkaart verbinding heeft met het netwerk. Dat is slechts enkele minuten.
Ik heb het toestel met beeldbellen. Hoe werkt dat?
Dat werkt heel eenvoudig. Klik op de WhatsApp knop en volg de stappen. Hierna kunt u gebruik maken van beeldbellen via WhatsApp!